Томаш Сускевич... Еміль Сайфутдінов... Нікі Педерсен... Кшиштоф Кашпчак... Таї Воффінден... День народження Гран-Прі...
Томаш Сускевич, менеджер Еміля Сайфутдінова, після чергового етапу Гран-Прі, який відбувся минулої суботи в Празі, похвалив свого підопічного, не зважаючи на фальстарт росіянина у фінальному заїзді:
- "Еміль дуже хотів виграти третій етап поспіль. Однак, сталося те, що сталося. Він виборов сімнадцять очок - і це супер! Завдяки цьому Еміль є лідером генеральної класифікації. Хоча ми не надто зациклюємось на таблиці. Для нас головне, щоб він був першим наприкінці сезону. Перевагу в один пункт можна розгубити за один заїзд будь-якого етапу. В даний момент Сайфутдінов перебуває у відмінній формі. Він дуже важко працював зимою і продовжує це робити і зараз. В нього сталося велике горе в родині. В гонках він намагається ще якось концентруватись на змаганнях, однак в побуті помітно, що втрату батька дуже важко переживає. Ми всі йому повинні допомогти в цей складний період".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Сам Еміль не надто переймається дотиком до стартової стрічки в Празі. Не зважаючи на виключення у фінальному заїзді, він як мінімум до наступного етапу в Кардіффі буде знаходитись на першій позиції генеральної класифікації:
- "Мабуть, так мало статись. Якби не цей епізод, ще не відомо, як склався б заїзд, і чи вдалося б вибороти залікові пункти. Відчуваю, що цього року маю всі шанси поборотись за титул чемпіона світу. Докладу максимум зусиль для досягнення цієї мети".
Про смерть батька Еміль дізнався на прес-конференції після переможного Гран-Прі Швеції в Гетеборзі:
- "Та ніч була для мене жахливою. Він зробив для мене дуже багато. Вірю, що тепер він і надалі мене підтримуватиме, тільки уже з небес... Саме батько купив мені перший мотоцикл з об'ємом двигуна 80 см.куб., коли лише розпочинав займатись спідвеєм. Він мені у всьому допомагав і став моїм першим тренером. Саме він відкрив мені двері у Європу, де і розпочалася моя професійна кар'єра...".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Безперечно, одним з головних героїв суботнього спектаклю на "Маркеті" став датчанин Нікі Педерсен. І справа зовсім не в тому, що він вкотре уже здійнявся на подіум. На попередньому етапі він зазнав важкої травми - перелом руки, тож його виступ у Празі був під великим знаком запитання. Однак мужній "вікінг" розумів, що пропуск навіть одного етапу практично не залишає шансів на здобуття четвертого в кар'єрі титула чемпіона світу. І Нікі поїхав у цій гонці. Та ще й заїхав на подіум(!), хоча і зазнав падіння у досить спірному епізоді в фінальному заїзді:
- "Мало вірилось в те, що взагалі візьму участь в етапі. Після п'ятничного тренування відчував шалений біль, через що не міг заснути. Дуже допомогла мені фізіотерапевт Ліза, яка протягом усього цього часу була рядом. Вона мене знає не гірше, як я самого себе! Після кількох знеболюючих таблеток мені відразу стало легше. Всю гонку проїхав у спеціальній шині, яка не позволяла рухатись нормально пальцям, зате дала можливість вільно відчувати руку".
На прес-конференцію після гонки датчанин прийшов з ... відром льоду(!), чим викликав спершу сміх у залі, а згодом і жалість:
- "Якщо рука не надто спухша, можна нормально їздити. Однак на лігових гонках немає можливості присутності Лізи, тому доведеться взяти перерву у командних стартах. Це мені дорого коштуватиме у фінансовому плані, але я залишаюсь серед претендентів на титул чемпіона світу. Це і є моя основна ціль на сезон".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Після гонки в Празі багато спеціалістів почали обговорювати інцидент у фіналі за участю Педерсена і Кашпчака. Думки їхні розділились практично порівну - одні говорили, що Кашпчак був ініціатором падіння, другі - навпаки, що була чоловіча боротьба за другу позицію на етапі. Сам поляк, який сенсаційно пробився до фіналу гонки, цей епізод прокоментував так:
- "На четвертому колі атакував Педерсена. Можливо, і десь в якусь мить і зацепив його заднім колесом, хоча я особисто навіть не відчув контакту. Арбітр змагань також не помітив порушення правил з моєї сторони. Чесно, навіть не помітив до самого фінішу, що Нікі зазнав падіння. Та й після гонки у нього до мене претензій не було - він підійшов, потиснув руку, і сказав, що це була лише боротьба за очки".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Британця Таї Воффіндена називають відкриттям року у світовому спідвеї. Багато-хто йому уже навіть віддав титул чемпіона світу цього року. У Великобританії в даний момент дуже рідко згадуються прізвища "вчорашніх" лідерів британського спідвею - Харріса, Ніколлса... Там тепер один кумир - "Тайчик"! Протягом одного тижня він здобув дві найважливіші перемоги у своїй кар'єрі:
- "Цей тиждень був просто неймовірним! Спершу виборов титул чемпіона Великобританії, згодом виграв перший в кар'єрі етап Гран-Прі... Відчуття словами передати не можу! Це кайф! Дуже-дуже щасливий! Енергія прибавляється такими темпами, що аж самому страшно стає - боюся не взлетіти від радості! Я б ніколи не подумав, що коли-небудь зможу пережити такі приємні миттєвості у спідвеї!"
Про здобуття титула чемпіона світу Воффінден поки-що не замислюється, реально оцінюючи ситуацію:
- "Думати про подіум чи титул чемпіона світу зарано. Моя ціль на цей рік перед початком сезону була потрапляння до першої вісімки. Вона не змінилася навіть після перемоги в Празі. Просто не хочу заглядати далеко вперед. Вдається показувати хороші результати, і це вже добре. Якби мені хто-небудь сказав перед стартом сезону, що після чотирьох етапів я буду на другій позиції з відставанням на одне очко від лідера - я б ніколи не повірив!"
Наступний етап відбудеться в Кардіффі, де підтримка британській зірці буде забезпечена:
- "Не можу дочекатися того дня, тієї миті, коли розпочнеться гонка в Кардіффі. Виступ на "Millenium Stadion" перед тисячами співвітчизників на трибунах буде незрівнянним досвідом для мене. Звичайно, що викладусь на максимум своїх можливостей, щоб порадувати своїх фанатів".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20 травня світова серія Гран-Прі стала нарешті "повнолітньою"! Саме цього дня в 1995-му році у польському Вроцлаві відбувся перший етап "нового формату" особистого чемпіонату світу. Перед цим титул найкращого гонщика планети розігрувався у одній фінальній гонці. Звичайно, що переможцем першого етапу, та ще й в Польші, став ніхто інший, як Томаш Голлоб...
Результати Гран-Прі Польші 1995 року:
1. Томаш Голлоб (Польша) - 20 2. Ханс Нільсен (Данія) - 18 3. Кріс Луїс (Великобританія) - 17 4. Марк Лорам (Великобританія) - 16 5. Тоні Рікардссон (Швеція) - 15 6. Сем Єрмоленко (США) - 14 7. Гарі Хавелок (Великобританія) - 13 8. Хенрік Густафссон (Швеція) - 12 9. Крейг Бойс (Австралія) - 11 10. Даріуш Следз (Польша) - 10 11. Грег Хенкок (США) - 9 12. Марвін Кокс (Великобританія) - 8 13. Джан Стехманн (Данія) - 7 14. Енді Сміт (Великобританія) - 6 15. Біллі Хемілл (США) - 4 16. Мікаель Карлссон (Швеція) - 3 17. Томмі Кнудсен (Данія) - 2 18. Петер Карлссон (Швеція) - 1
Генеральна класифікація циклу Гран- Прі 2013
|