Переклад

Статистика




Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Головна » 2014 » Ноябрь » 16 » Фінансова криза Екстраліги
21:16
Фінансова криза Екстраліги

   Ні для кого не є уже таємницею, що весь світовий спідвей переживає не найкращі часи у фінансовому плані. Про спідвей в Україні навіть згадувати не буду. Сьогодні представляємо Вашій увазі матеріал про фінансові труднощі найсильнішої ліги світу. В цьому нам допоможуть реальні цифри, хто з елітних гонщиків і скільки отримував зарплатні протягом сезону. Скажу відразу, що ці суми вражаючі!  

   Отже, протягом сезону в Екстралізі виступало аж 30(!!!) гонщиків, дохід яких від своїх клубів склав понад один мільйон польських злотих! Саме через це в другій половині сезону середній борг на один клуб складав більше одного мільйона. Найбільше боргів було (вони і наразі залишаються) у "Влукняжа" Ченстохова - близько чотирьох мільйонів пол.зл. Не набагато менше було у "Вибжеже" Гданськ - три з половиною мільйони пол.зл. Саме цим клубам і буде прикута основна наша увага.

 

 

 "Рено Здунек Вибжеже" Гданськ

 

   Ще на старті сезону в команди з Гданська була заборгованість в один мільйон, оскільки формувався склад на Екстралігу. "Добавив" ще й Леон Мадсен, який "запросив" 300 тисяч пол.зл. за підписання контракту і 4500 тисячі за кожен зароблений пункт, що автоматично збільшило суму боргів.  

   В "Вибжеже" розраховували на бюджет в розмірі 4,5 мільйона пол.зл. Однак, з обіцяних містом 1,5 мільйона кудись зникли 200 тисяч, що для такого клубу є значною втратою. Окрім цього, титульний спонсор клубу багатьох останніх років - фірма "Lotos", повністю переключилась і зробила основну ставку на раллі, а також пілота формули-1 Роберта Кубіцу. Величезні надії покладались на організацію парного турніру, під знамена якого планувалось залучити кращих гонщиків Екстраліги, а сама гонка мала поповнити клубний бюджет мінімум на один мільйон пол.зл. Однак, і цей задум "благополучно" провалився. Для того, аби доїхати сезон до кінця, в Гданську вдалися до крайніх мір - заключну частину чемпіонату вони проїхали "резервним" складом, що позволило заощадити більше одного мільйона пол.зл. Звісно, за таких розкладів ні про яке спасіння "в еліті" мова уже не йшла... 

   

 

   "Влукняж" Ченстохова

 

   Значно більше уваги привертав ченстоховський "Влукняж". Ось як пояснив причину "краху" президент клубу Даріуш Слезінскі, який прийняв команду посеред сезону:

 - "Вибачте, але мої попередники більше думали про те, як буде виглядати склад команди "на папері", ніж про наслідки і наскільки дорого це буде коштувати..."

   В Ченстохові уже підрахували, що якби всі гонщики команди виконали пунктову норму, яка передбачалась перед початком сезону, в клубі було б відразу 6(!) мільйонерів! Для утримання такої команди необхідно мати щонайменше 10 мільйонів клубного бюджету. А в Ченстохові на старті сезону заявили лише про вісім мільйонів на команду разом з витратами на функціонування клубу. В такій ситуації підписання контракту з Григорієм Лагутою виглядало, м'яко кажучи, "дурістю" - 1,8 мільйона пол.зл.(якщо підрахувати - 100 тисяч за кожен приїзд на гонку), а також давати "додатковий стимул" датчанину Єпсену Єнсену в розмірі півмільйона пол.зл. і аж цілих 5 тисяч за пункт. Окрім цього, йому було обіцяно ще 200 тисяч, якщо в сезоні він привезе 200 пунктів і більше.

   Ще взимку, коли формувався склад команди, стало відомо, що Гжегож Валасек поповнив свій власний "бюджет" на 600 тисяч пол.зл. за підписання контракту, і отримуватиме 4,5 тисячі пол.зл. за пункт. В клубі настільки "розкидались" фінансами, що навіть юніор, який і не мріяв потрапити в склад команди хоча б на одну лігову гонку, отримав за підписання котракту 150 тисяч пол.зл.!!! Все це робилось попереднім керівництвом для того, щоб завоювати довіру і прихильність вболівальників, а також "засвітитися" в ЗМІ. Однак, тоді ніхто не переймався тим, що за все потрібно буде рано чи пізно платити. Наслідком цього стало те, що "Влукняж", як і "Вибжеже", більше немають ліцензії. Більше того, керівники в Ченстохові і в Гданську б'ються за те, щоб їхні колективи могли стартувати хоча б у другій польській лізі спідвею.    

   Більшість президентів клубів Екстраліги (і не лише Екстри) переконані, що основною проблемою в цьому питанні є великий попит на гонщиків з однієї сторони, і скромний "ринок праці" з іншої. Саме тому ціни на гонщиків "захмарні". Якщо хтось захоче мати Dream Team, він не буде дивитися на вартість і "апетити" того чи іншого спортсмена. Оскільки, класних гонщиків (тобто, таких, які б відповідали співвідношенню "ціна-якість") не так вже й багато, доводиться їх буквально "виривати" з рук конкурентів. Спідвеїсти цим і користуються, знаючи, що ціль кожної команди одна - вибороти будь-яку нагороду першості, а особливо - золото. В такому випадку на клуб відразу звертають максимальну увагу як міські органи влади, так і спонсори. В такій ситуації ніхто не рахує витрат, вважаючи, що саме його команда здатна дійти до цілі, здобути популярність і вийти "в нуль". Гірше, якщо цього зробити не вдається. Гожувська "Сталь" безрезультатно боролась за "золото" протягом декількох сезонів, а перед стартом цього змушена була брати кредит розміром три з половиною мільйона пол.зл.

   Вихід з цієї ситуації є один - знизити "апетити" гонщиків. Але як це зробити, коли навіть при застосуванні КСМ в 2013 році не вдалося здобути необхідного результату? Президенти раз-по-раз піднімають це питання, а через деякий час самі ж стимулюють гонщиків різними рекламними бонусами, а інколи - і чималими "незапланованими" преміями.

   Тут простежується брак солідарності між президентами. Кожен грає так, як буде вигідно йому. Якби вони об'єдналися, можливо, тоді вдалося б зменшити суми контрактів. Іншого виходу з цієї ситуації немає. Зараз навіть клуби, які раніше мали дохід від продажу квитків і спонсорських вкладень, немають де брати кошти на оплату "зірок". Для того, аби перекрити витрати, кожен клуб за один матч повинен отримувати на 100% доходів більше, ніж це було цього сезону. Середній річний дохід склав від 1 до 3 мільйонів пол.зл. (в залежності від того, до якої стадії змагань дійде команда). Це тоді, коли один матч "тягне" приблизно 250 тисяч пол.зл. При 18-ти матчах сума складає 4,5 мільйони - і це лише на "пунктові" гонщикам. В цьому сезоні багато клубів витратили набагато більше, оскільки "Вибжеже" і "Влукняж" в багатьох випадках на виїзд вирушали "резервними" складами, щоб хоч якось з-економити свої фінанси.    

   Президент "Фалубазу" Марек Янковські зізнався, що матч його клубу проти "Влукняжа" змусив зменшити "копілку" команди на 250 тисяч пол.зл. Багато президентів клубів буквально "вмовляли" їхати за "півставки" ці матчі ("Сталь" Гожув), а дехто примудрявся і на 30% домовлятися ("Унія" Тарнув). При чому, в Тарнуві не стільки говорилось про слабкість суперників, як побоювались форми своїх гонщиків!

   Загалом, цьогорічний бюджет всіх клубів Екстраліги склав 74 мільйони пол.зл. За прогнозами експертів, ця сума повинна значно знизитись у наступному сезоні, якщо ліга хоче вижити. Тут вже все в руках президентів команд, які вкотре обіцяють об'єднатись у цьому питанні...

   "Сезонні" бюджети клубів Екстраліги:

сезон річний бюджет (млн. пол.зл.) середній бюджет (млн. пол.зл.)
2009

   49,3 

  6,160 
2010

   51,3

  6,410
2011

   54,4

  6,8

2012

   78,7   7,870

2013

   87,5   8,750

2014

   74   9,250

   "Вибрані" гонщики:

гонщик клуб підписання контракту (тис. пол.зл.) пунктові (тис.пол.зл.)
Нікі Педерсен "Унія" Л 200 4,5
Еміль Сайфутдінов  "Унібакс" 800 6,0
Кріс Холдер "Унібакс" 200 5,0
Дарсі Ворд "Унібакс" 200 3,5
Януш Колодзей "Унія" Т 200 4,5
Грег Хенкок "Унія" Т 400 4,5
Матей Загар "Сталь" 550 5,0
Гжегож Валасек "Влукняж" 600 5,0
Міхаель Єпсен Єнсен "Влукняж" 450 5,0
Фредрік Ліндгрен "Вибжеже" 150 3,5
Леон Мадсен "Вибжеже" 300 4,5
Ренат Гафуров "Вибжеже" 100 1,8
Артур Мрочка "Вибжеже" 180 2,8
Томас Х.Йонассон "Вибжеже" 230 2,8
Пшемислав Павліцкі "Унія" Л 400 3,5
Бартош Змарзлік "Сталь" 200 3,5
Петер Кільдеманд "Влукняж" 350 3,5
Юріца Павліч "Спарта" 180 3,5
Крістіан Пєщек "Вибжеже" 150 4,0
Пьотр Павліцкі "Унія" Л 300 3,5
Оскар Файфер "Унібакс" 170 2,3
Павел Пшедпельські "Унібакс" 220 3,0

 

przegladsportowy.pl

 

 

Категорія: Екстраліга |
 
Переглядів: 827 | Додав: jktu86 | Рейтинг: 4.3/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Співпраця

Пропозиції про співпрацю за телефоном +380634472537 або за адресою rivne.speedway@gmail.com

Фейсбук

Вхід

Привет: Заблукавший

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!


Знайти